Tuesday, November 05, 2013

Juledagbogskursus

I søndags var jeg så heldig at få en plads på et juledagbogskursus. Super lærer. Hun fik det bare til at se så legende let ud. Enten har jeg for mange tommelfingre, eller også har jeg ikke helt styr på dem alle, for det er altså ikke helt så let, som det så ud.

Jeg har da fået lavet omslag, og også alle siderne, og jeg har fået lavet huller med min Zutter, så kom ikke lige her. Her har jeg lidt af maskinofobi i længere tid, og nu har jeg fået hullomani, så er der nogen der mangler huller så sig til. Jeg er blevet Zutter maskinmester....måske kun lærling :O)

Til gengæld kan I jo så se, at sneen ikke faldt her i Rødovre i fredags kl. 20.59, i hvert tilfælde ikke i det lille hjem i Rødovre, og vejrguderne har heller ikke været helt med mig, så der er endnu ikke nogen sne på de fremstillede sider.


Heldigvis er der håb forude. Jeg har fundet sne maskinerne frem, så måske kommer der lidt flere snefnug og borter på de kommende sider.

For at hele albummet ikke skal blive alt for frosty blev side. 2 lidt anderledes. Hvis nogen er i tvivl, så elsker jeg min nostalgiske jul. Er der nogen, der mener, at jeg har markeret nice og naughty forkert, så er det nu I skal sige det :O) Prikken kan ikke flyttes uden at sætte mærker, hvis den bliver siddende for længe tihi. Billederne er ikke den bedste kvalitet, men de er her da.



Ingen juledagbog uden julemanden. Ikke i min verden. Desværre har julemanden ikke tid til at lege med mig. Han er i gang med at gøre klar til sin kanetur, men det lykkedes mig dog at fange et billede af ham på en luftetur med rensdyrene.


En side mere er det blevet til. Ingen jul uden julestjerner. Ikke hos Madam Skriver. Men de skal altså helst være de røde. Dem kan jeg bedst lide


Jeg blev helt bidt af julematerialerne i går aftes. Heldigvis har jeg en del af dem på lager, så med lidt lykke og lidt held kan jeg nok få pyntet alle mine sider :P Måske endda inden den 1. december hvor dagbogen jo skal tages i brug.

Så mens jeg er i gang, så kommer der lige en side mere. Jeg har jo for vane at have et levende loft i hele december måned, så der skal vel være noget tilsvarende i min juledagbog. Lidt lyskæder og en enkelt julekugle er det blevet til. Men det er jo også kun lige først i november endnu, så kanskiens kommer der meget mere op :D


Jeg var lige i mit kreative hjørne i går. Mest fordi jeg var for tung i den ene ende til at komme op af sofaen, så det blev til en side mere. Den sidste i denne omgang. Som I kan se blev det halv sent, før jeg blev færdig. Så natuglen fandt en plads i gadelygtens skær.


Det kan blive en meeeeeget lang november og december med det tempo jeg lægger for dagen. Der er jo stadig kun grovkornede sider. Der mangler lidt pynt og skønne sager både her og der, men det skrider da fremad tihi

Tak til May Britt Byrialsen for den gode undervisning, og til de dejlige piger der var til stede på kurset, og til min gode lille privat chauffør, der sørgede for at jeg fik en skøn køretur retur til Rødovre






3 comments:

May Britt said...

Hold da helt fast du er da bare gået til den med den Zutter og dejligt du er kommet ud af "krisen"... og super flotte sider du har fået lavet... dejligt at se en anden udgave af dagbogen end min... hi hi... og selv tak til min flittige elev.. fnis.. glæder mig til at se resten..

Anonymous said...

Skønne sider, du har fået lavet. Det er du da bestemt ikke tosset til.
Glæder mig til at se resten af bogen, når du når så langt.
Knus fra din datter

Unknown said...


Den er super flot , og din søde datter kan også lide den tihi